Podstawą prawną funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie gminy jest: Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia
6 września 1996 r. /Dz.U. z 2013 r, poz. 1399/
Na jej podstawie Rada Miejska zobowiązana była podjąć następujące uchwały:
1.Uchwała w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobrzany.
2. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
3.Uchwała w sprawie metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami oraz stawki opłaty.
4. Uchwała w sprawie ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5. Uchwała w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.
6.Uchwała w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Odbiór odpadów z nieruchomości niezamieszkałych
7. Uchwała w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy.
Darmowy Program PIT dostarcza firma PITax.pl Łatwe podatki w ramach projektu „Wspieraj lokalnie” prowadzonego przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych
Urząd Miejski w Dobrzanach
ul. Staszica 1
73-130 Dobrzany
tel +48 91 562 02 01
fax +48 91 562 02 04
NIP: 854-10-01-469
REGON: 000529798
Nr rachunku:
96102048670000110200078881